Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne zapewnia takie same parametry resorowania, niezależnie od obciążenia samochodu. Wykorzystywaną w tradycyjnych układach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia w164. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który wtłacza odpowiednio sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które łagodzą wstrząsy spowodowane nierównościami. Sprężarka powinna wtłaczać osuszone powietrze we właściwym czasie, co wymaga współpracy kilku różnych elementów.

Plusy zawieszenia pneumatycznego

Poduszka amortyzująca, określana również jako miech, tłumi odczuwanie jakichkolwiek nierówności w czasie jazdy, co przekłada się na nieporównywalnie wysoki komfort. Wysokiej jakości kompresor pracuje skutecznie bez względu na masę własną samochodu oraz jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka doskonale działa więc w samochodach terenowych i w nowoczesnych limuzynach.

Użytkowanie zawieszenia pneumatycznego

Umożliwiający tłumienie nierówności miech musi w ścisły sposób współpracować z komponentami takimi jak pompa zawieszenia w166. Złożona budowa układu zawieszenia pneumatycznego oraz znacząca ilość delikatnej elektroniki sprawia, że kierowca posiadającego ten system samochodu powinien odpowiednio często sprawdzać jego stan techniczny. Sprężarka to część układu, którego żywotność określana jest na około 200 tysięcy kilometrów.

Regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Niewłaściwie pracujący miech zawieszenia pneumatycznego wskazuje na uszkodzenie systemu. Naprawa lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia w211 i kompresor może być kosztowna. Samo zawieszenie pneumatyczne montuje się jednak najczęściej w samochodach z klasy premium, których nabywcy liczą się z większymi kosztami eksploatacji. Oczywiście regularnie przeprowadzane kontrole techniczne dadzą szansę, aby wcześnie wykryć wadę, zanim cały układ zawieszenia pneumatycznego zostanie uszkodzony.

[Głosów: 1   Average: 5/5]