Co zamiast batonika? Zdrowe przekąski dla dzieci!

Rodzice często zadają sobie pytanie, co zrobić by poprawić nawyki żywieniowe swoich dzieci. Jak sprawić by jadły mniej czekolady, batoników i lodów? Można zaproponować im zdrowe przekąski dla dzieci! Zdrowe – nie znaczy nudne ani tym bardziej niesmaczne. Warto kształtować u dzieci zdrowe nawyki już na etapie rozszerzania diety.

„Mamo, zjadłbym coś”

Kiedy dziecko prosi o przekąskę, warto być już przygotowanym i zaproponować zdrowszą alternatywę dla sklepowych batoników. Lista możliwych przekąsek jest bardzo długa. Dzieci uwielbiają np. wszelkiego rodzaju placuszki, zarówno z patelni, jak i z piekarnika. Do placuszków można używać różnych rodzajów mąki (można też samemu zrobić np. mąkę owsianą – wystarczy zmielić płatki owsiane) i przeróżnych dodatków. Placuszki i pankejki mogą być słodkie (dosładzane np. bananem, który świetnie zastępuje biały cukier), ale też wytrawne (np. ze szpinakiem, marchewką czy dynią). Łatwo je wziąć do rączki, są dla dzieci wygodne w jedzeniu, można je też zabrać na spacer. Kolejną propozycją na zdrową przekąskę dla dziecka są gofry. Wiele zdrowych przekąsek bazuje na płatkach owsianych – muffinki, babeczki, ciasteczka, zdrowe batoniki pieczone w piekarniku.

Warzywa nie muszą być nudne

Nawet jeśli dziecko nie przepada za warzywami, warto je proponować. Im większa ekspozycja na dany produkt, tym większa szansa, że dziecko w końcu samo po niego sięgnie. Należy unikać pytania czy dziecku coś smakuje. Zamiast tego lepiej porozmawiać o tym, że marchewka przyjemnie chrupie, papryka jest soczysta, a ogórek chrupie inaczej niż marchewka. Można też układać obrazki z warzyw, co z pewnością zachęci dziecko do zjedzenia zdrowej przekąski. Dobrym pomysłem jest też zabranie dziecka na zakupy i zaproponowanie, by samo wybrało dowolne warzywo, które potem w domu zje.

Nie tylko własnoręcznie robione

Rodzice czasem mają wyrzuty sumienia proponując dziecku gotową przekąskę ze sklepu. Nie ma jednak takiej potrzeby, warto jednak przyjrzeć się składowi przed zakupem. Na rynku pojawia się coraz więcej produktów bez dodatku konserwantów, cukru i innych substancji słodzących, np. chipsy jabłkowe, które w składzie mają jedynie jabłko i cynamon. Istnieje wiele produktów z naprawdę dobrym składem. Niestety wśród tych przeznaczonych specjalnie dla dzieci, często pojawiają się niepożądane składniki, jak choćby cukier. Dzieci chętnie zjedzą także wszelkie suszone owoce (śliwki, żurawinę, winogrona).

Zdrowe przekąski dla dzieci nie muszą być nudne i mogą śmiało konkurować ze sklepowymi słodyczami.

[Głosów: 1   Average: 5/5]